2010年5月4日 星期二

叫價- 埋黎賭 by-人在中環

叫價- 埋黎賭 by-人在中環

經濟好轉,失業率跌到4.4%,打工仔又開始搵工跳糟啦。

我以前覺得,市道好既時候請人特別難,原因係打工仔既叫價能力強,做老闆既要用更多既錢去搶一些「心儀」既伙計返黎,成本好高。不過日子耐左,又經歷過經濟既起起落落,發覺,原來又唔係咁喎。

假如,請人既原則係唔理乜野崗位都好,總之要請個質素最好既人返黎,咁我剛才所講既情形係絕對成立既。問題係,唔同既崗位,對同事質素既要求其實都有分別。以我自己既公司為例,部份既崗位,我認為係比較有前途,責任亦比較重果d,所需要既人既質素普遍要求較高,at least要佢肯思考,有責任心,同埋響事業上要有些少野心咁啦。另一些崗位則剛剛相反,可能來來去去只係抄抄寫寫執頭執尾,所負責既野亦相對無關痛癢既呢,雖未至於我要特登請個冇乜責任心既同事返黎,但係礙於工作性質沉悶兼冇乜前途,請個有料既人去做反而會覺得浪費,咁我就會傾向搵d質素比較低既伙計,無乜野心,能力亦較差既人去做,但求佢應付得到就算。

市度唔好既時候,市場上質素好果批人,因為普遍價錢平左,所以老早就俾人搶晒,手快有手慢冇。響果d時候去搵質素高既伙計,其實並唔係咁容易。市道唔好,市面上最多既,反而係質素較低既candidates,公司cut佢出黎既有,失業多時既有,無心戀戰賺錢買花戴既又有,總之 supply太多,佢地可以好平。老闆要執呢一類「平貨」去fill一d唔需要咁高quali既崗位,果陣係最好既時機。當然呢堆supply裡面,時不時又會搵到d好野,不過呢樣就講運氣啦。

好啦,到市道好既時候又點呢?質素好既 candidates,市場上數量永遠都係少既,但係質素好既人通常有一個共通點,就係「知價」。佢地既價值來源自自己,知道自己值幾多錢,當然響市道好既時候佢地亦會為自己提價,但係幅度通常合理。市道好,公司賺錢多左,俾貴些少買一d質素高既同事返黎,其實冇乜問題,所以供求其實幾平衡。只不過,不管市道好抑或市道唔好,有d比較冇前途又重要性偏低既崗位依然係要人去做既,但係原先做開呢類崗位,「質量」比較差既candiates,往往會響呢d時候加價加到遠離現實。你可能會話,嘩,衣家好市都唔加等幾時呀?

個問題係,當唔知價既人,「集體地」叫價叫到比果班「比佢地自己質素仲高幾皮」既candidates還要高既時候,作為僱主會點選擇?

比較obvious既選擇係,梗係請個質素高d既人返黎好過啦。不過請個質素高既人返黎做個唔多等駛既崗位,一來係錯配,二來佢地未必肯做,三來,即使佢肯做,但作為老闆,將個有料既人,擺響個冇前途冇發揮既位置上,其實個心幾唔安落。

咁餘下落黎既選擇係,用「超唔抵」既價錢,請返果個質素較低既candidates返黎啦。反正個post幾冇前途幾多餘都好,似終都係要人做丫嘛。不過一諗起,請個「勁你十倍」既人,叫價居然仲可能平過你,條氣真係唔順到呢…

最近我請人既時候,我所面對既人力市場,就係咁既面貌。

我希望上述情況只係短暫,又甚至只係我既錯覺。

窗外面落住大雨,我望住檯上面既一堆resume,發現好多有料既人,比一大班冇料到兼一年可以閒閒地轉幾份工既黃毛小子,叫價居然仲要低既時候,不禁抽左一口涼氣。

家陣,真係乜野世界呀。






埋黎賭

網友留言話,你冇本錢,跟本就冇人受你埋檯賭,更加唔好話「晒冷」啦。

對於呢個comment,我又有另一番既體會,就係我覺得有時係我開左個賭局,希望你地一齊黎陪我賭,不過大部份人都不屑響我呢張賭檯上面賭多d。

呢個感覺,響做生意初期,希望請人幫手打江山之時,感受至深。

唔好柴台住,我明既我明既,創業初期,寫字樓又樣衰,公司又未響朵,入黎做分分鐘要驚月尾有冇糧出,你要人陪你一齊去搏,過份d掛。我都做過打工仔,一樣搵過工,點會唔知大家點諗呢?

我公司既呢一張賭檯,當日冇乜人肯埋黎賭架,因為大家都會覺得,輸既機會太高。所以跟本不屑走埋黎落注。

******

事隔多年,你問我當日最終肯走過黎陪我一齊落注賭既同事,到底今日睇返轉頭,算係賭贏左抑或賭輸左?我諗真係要問返佢地自己先知。我當然希望佢地睇返轉頭既時侯,會覺得自己係贏左。不過贏同輸既標準,每個人都唔同,比較困難去一概而論既。

公司裡面,kelly應該係其中一個覺得自己賭贏左,入黎呢間公司仔做算係冇搭沉船既同事。佢入黎做既時候,公司得幾個人,佢自己後來講返,當年入黎做既時候,其實都有左最壞打算,就係我呢間公司可能不久就會執粒收場。不過佢話自己知自己事,以佢自己既background,唔會入到外資大公司做,就算入到,都唔會有乜機會上。冇路可行既時候佢撞到同樣兜踎既CK,與其入大公司做個small potato (佢話事實係你即使肯做個small potato都未必一定有人肯俾你做),倒不如去間細細間既startup做個話得下事既職員,可能仲搏得過。最大鑊頂多係公司執粒拖你一頭半個月糧,然後失業要搵過份工。反正仲後生,不如搏下,冇所謂囉。

公司後來托賴發展順利,之後再撞到有財團入股,全部都係運氣。kelly係最早入黎做既幾個同事之一,公司發展順利之後,人工加得最多最快既,亦都係佢地呢幾位。我覺得 kelly本身自己係個聰明人,只要俾機會佢,其實佢去到邊都一樣會掂既。happens to be當年有d賭檯根本唔受佢玩,佢唯有埋黎CK呢張又殘又樣衰既賭檯度搏一搏,當係一個起步。贏面可能唔高,但係搏贏左,賺左所需本錢既話,再去第二個賭廳玩,就會有人受你落注。

早陣子有現模比我大既行家嘗試撬kelly過檔,開出好好既條件。我雖然唔想阻佢發達,但更加唔想失去一位合作多年既左右手。於是唯一可以做既,就係加多d人工去match 人地既offer。

選擇留返響度還是過檔隔離,對kelly黎講又係另一場賭博。

*****

kelly係少數響我呢張賭檯上,算得上「賭贏」既同事。我響度諗,當公司一直發展,之後陸續所請返黎既同事,係咪一定能力上會俾kelly差呢?我諗又唔一定。kelly 有機會賭贏,其中一個最大既原因,我覺得應該係「時間」。佢入得黎早,所以當公司進入上升軌既時候,能夠食住頭啖湯而得益。比佢遲入黎做既同事,能夠enjoy from公司發展既得益就相對比較少。當然我覺得,kelly 既reward之所以比其他同事大,除左運氣之外,仲有佢夠膽死響公司起步初期,個款好似就快執粒既時候入黎搏一搏。

夠膽既原因,佢話果陣年紀細嘛,一d事業既基礎都冇,都冇野好輸。即使輸左再黎過又如何?有乜所謂?

賭檯有好多種,華麗既賭檯,睇落去贏面似乎比較高,但賭檯既主人未必睇得你起而俾你埋檯落注。剩低一d樣樣衰衰既賭檯,佢地不知幾想受埋你一齊賭,不過你又可能睇呢d賭檯唔上眼,人家受你玩時你反而不屑行埋去落注。

諗返轉頭,我還是萬般感激,當日冇嫌棄我呢張賭檯樣衰,依然願意埋檯落注既同事們。

沒有留言:

張貼留言