2010年6月3日 星期四

好命~人在中環

好命

有網友留言話我個BB好命,有個做老闆既老豆,呢個世界真公平。

每次遇到類似既留言,我總係唔知應該用乜野態度去面對。

作為一個準老豆,我當然希望將來我既仔仔,條命生得好一d,行少一d寃枉路。無可否認,錢係一樣「可能」令孩子將來既路變得平坦一d既工具,所以做父母既會努力搵錢,希望俾一個理想d既環境個小朋友成長。只不過呢個動作,係咪就突顯到世界既唔公平?我又唔能夠認同喎。

我只係覺得,凡事都有因果。只不過,因同果既關係,並未必發生響同一代人既身上。上一代人種既因,個果可能要去到我地呢一代人先會出現。同樣我地呢一代人所種既因,佢既果亦可能要去到往後既幾代人先會展現出黎。

唔公平嗎?最老土既講法係「呢個世界從來都冇公平」架啦。只不過,當你話自己條命生得唔好,覺得今時今日響香港地再冇機會上位發圍,呢個世界對你好唔公平果陣,世上仲有好多人兩餐都食唔飽。如果你係都要用呢個準則去衡量世界公唔公平,sorry,呢個世界仲有好多人,會因為你仲有兩餐食落肚,而抱怨你條命生得好過佢。同一個準則放落我既BB身上,到佢長大既時候一樣可以抱怨,點解佢老豆唔係Richard Li而要係CK,呢個世界真係太唔公平啦。

冇得咁諗架,係咪?

我從來都唔會反對,今時今日社會上既機會變得越黎越少,貧富差距變得越黎越大。怨氣大,似乎係理所當然。我既唔係政客,亦唔係社會學家,面對呢d社會問題,我唔知道應該點樣解決。《人在中環》寫左就快4年,寫呢個扑同am730既專欄,最開心既時候就係收到有網友同讀者既來信,話俾我聽因為睇到我某一篇文,然之後諗通左唔再浪費時間埋怨,決心努力諗辦法去改變現狀。然而4年裡面,我亦收過好多讓我唏噓不已既來信同電郵。有d朋友鬧我天真白癡,有d朋友會鬧我條命生得正所以講乜都係廢話,上左岸既人係永遠唔明白掙紮中既階層有幾痛苦,諸如此類。

我無意去爭辯我究竟明抑或唔明佢地有幾慘同有幾frustrated,不過對於網友話我自己條命生得 ok,我一直都只可以感恩,同埋盡量去飲水思源。世界本是唔公平呢一個事實,我一直都認同。只不過,認同呢個事實唔代表要日日企響度嗌慘,唔代表要仇視果 d條命生得比你正既人,因為當你不停做呢d野,以咁既態度做人,唔會令你既人生變得更公平,唔會令你生活得更快樂。

我係一個銅臭到極既生意佬,思維永遠都係要以實際為主。人生公唔公平呢d咁abstract既範疇,對我黎講冇意義既。天天同人比較亦都唔見得對自己有乜實際意義,反而諗下,點樣可以讓自己活得比昨日開心愉快,可能黎得實際一d。

向前望啦,朋友。

沒有留言:

張貼留言