2010年6月3日 星期四

賭運

賭運

對上一篇文出街之後,又有朋友寫email鬧我,話,你地呢d上左岸既人,總係習慣抬到自己上天,講到乜野成功都全靠自己努力,上唔到位既就講到一定係自作孽咁,淨係響度踩低其他人。

講之前,我查實想話,我呢個老闆仔同「上左岸」都仲有一大段距離。做老闆,好多時候都唔係想像中咁風光。特別係當你揹到一身街數既時候,你回頭計一計自己副身家,分分鐘係負數。相比起穩穩陣陣既打工一族,我地同「岸邊」既距離,有時可能離得仲遠。

不過話分兩頭,我認識一d上一代真係「上左岸」既前輩,的而且確會將所有成功歸功於自己既努力。畢竟佢地經過過獅子山下式既奮鬥歷程,佢地對「上岸途徑」既體會,同我地呢一代,自然會有好大既分別。

*****

我呢,就比較相信運氣同膽量。至於頭腦、能力、努力、眼光諸如此類既items,個人認為通通排響後面。

唔知關唔關CK老豆既賭徒性格事,我成日有個感覺,就係人生其實只需要贏一次。贏一次之後,你日後既人生,就可以build on果一次「贏」既結果上面。乜野叫做贏左一次?emmm,我覺得可能係做左一次比較搏既事業決定;又或者係揀左一個合適既太太;emmm,轉行、創業、讀書既決定,通通都可能係人生既轉捩點。只不過響你make呢個影響一生既decision之前,你其實好可能唔知道呢個決定對自己既將來會有咁大既影響力。大部份時間呢d轉捩點既出現,唔係逼到埋身,就係響糊裡糊塗之時所作既決定。做呢d決定之前,自己到底有幾多把握?

老老實實,我覺得其實通常都唔多。糊裡糊塗之間能夠make a right decision,通常都只係因為運氣,再加一點點膽量。

上左岸既人誤以為自己既成功全賴自己努力。我既解讀係,當你既「努力」可以運用得其所既時候,其實響你「出力」之前,你既「運氣」經已預先幫左你踏上「上岸之路」。

我老豆曾經同我講過一句話,我覺得幾岩既:「成功人仕應該引以自豪既野,唔係佢地既努力,而係佢地當日既膽量。」

呢句話我其實認同既,當隱約見到「岸邊」,定得到方向既時候,幾懶既人其實都肯努力既。in a way我相信努力係有condition既。你知道努力之後有回報,所以你先會搏命。咁樣既所謂「努力」值得自豪嗎?我就覺得唔值得囉。反而佢地當年有膽響冇足夠把握既情況之下make一個影響一生既decision,果份膽識反而比較值得引以為傲囉我覺得。

值得自豪既,或者仲應該包括佢地當年果份耐性同韌力。能夠堅持對人生同將來保持希望,冇俾不堪既際遇同身邊既冷言冷語打沉,繼續等待「decision time」既來臨(當然佢地後來係等得到…),其實都唔係想像中咁易。

咁make到一個成功既decision又值唔值得自豪?做一個冇把握既決定,根據CK老豆既講法,即係去賭囉。又講真丫,響賭檯上賭贏既人,又有幾多個真係靠眼光?afterall,都係運氣啦。

「好運」呢家野,就更加冇野值得自豪啦下話。

響賭檯上面贏到錢,然之後誇獎自己因為努力同有眼光,所以能夠贏得精采,當然唔會得到掌聲同埋後輩既認同。

我相信一個人其實冇能力控制自己既運氣,可以做既,只係儘量將自己expose to多一d讓你「做決擇」既處境。人生有好多決擇既時刻,到決擇既時候,盡量拎出多一d膽量去make a decision,唔好逃避去選擇,其實,就係咁多。

每人都會怕輸,如CK老豆般既賭徒,永遠會認為「有賭未為輸」,所以佢長賭長有,贏完又輸,輸完又贏。而作為佢既下一代,我既體會係,所謂「命」,其實關乎你輸唔輸得起。你或者會話,有錢仔通常籌碼較多所以比較輸得起。但另一個角度去睇,假如你身無長物,你可能先至係最厲害既賭徒,因為你係最有本錢去「晒冷」。

最「不幸」既賭徒,我覺得通常都唔係搵個銀刮沙都冇果d,而係你手上有些少籌碼,籌碼既數目縱然唔夠「上岸」嘆世界,但卻足以讓你害怕賭輸既一群。

要改寫「不幸」,我諗,唯有從心態上作出改變囉

沒有留言:

張貼留言